Blog Layout

ניתוח ביצועי האתר ותיקונים​

11/12/2017
מבוא

מערכת הסטטיסטיקה של גוגל הינה בין הכלים החשובים והמשפיעים ביותר על הצלחת האתר, זוהי מערכת Google Analytics.

למרות החשיבות הרבה כל כך של מערכת זו, בעלי אתרים רבים נוטים להימנע מלהשקיע בה בשל המורכבות הנדרשת |
בקריאה וניתוח של המידע.

במאמר הבא נציג בפשטות ובבהירות את המדדים החשובים שעליך לדעת, המדדים אשר יביאו את האתר שלך להצלחה.

GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics חושפת את המדדים והנתונים הסטטיסטיים שלה לכל גולש שירצה.

יחד עם זאת, יש זמן המתנה מרגע הגשת בקשה לפתיחת חשבון ולכן חשוב להקדים ולהגיש בקשה כזו.

עבודה עם GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics היא מערכת גאונית.

הגאונות של מערכת זו טמונה ביכולתה לרקום אסטרטגיה ייעודית לאתר המותאמת בדיוק לצרכיו. המערכת של Google Analytics
לא רק מגדירה את מטרות האתר, אלא אף עוקבת ומנטרת אחר מידת היישום וההצלחה בביצוע.

למעשה, Google Analytics מעמידה לרשותך את כל הכלים הדרושים להצלחת האתר.

מעקב סטטיסטי אחר ביצוע האתר

במבט מן הצד, מערכת Google Analytics נראית כמו אוסף של גרפים שמשמעותם לא ברורה ואינספור נתונים מספריים
ברובם שנראים כמו נוסחאות וקודים למתכנתים מתקדמים.

החלק הטוב הוא שהנתונים הללו מספקים מידע מדויק ורב חשיבות. החלק המאתגר הוא שצריך לדעת מה מתוכם חשוב להבין.

כדי לנתח, להפיק תובנות ולנטר את ביצועי האתר, יש צורך בשני גורמים חיוניים:
היכרות בסיסית עם הנתונים ומשמעותם מערכת סטטיסטית מקצועית.

מספר כניסות

טראפיק של גולשים אל האתר שלנו הוא בין המפתחות המרכזיים שיכולים לספר לנו על הביצועים. 
מספר הכניסות לאתר הוא הנתון הבסיסי אותו יש לחפש כאשר נכנסים לאתר וחיפוש זה מתבצע לפי יום.

זמן ואופי שימוש באתר

הפרמטר השני אותו יש לבדוק על מנת ללמוד על ביצועי האתר הוא משך הזמן של שהות הגולש ואופי
האינטראקציה שהוא יוצר עם האתר.

המטרה היא שהייה של 60 שניות לפחות ושימוש בכלי האתר.

מקורות הגולש

גילוי הלינקים שמהם הגיעו הגולשים לאתר יכול לחשוף את מאפייני הגלישה של הלקוחות שלך
ובכך תוכל לשפר את אחוזי ההצלחה ולהעלות את החזר ההשקעה.

באמצעות שימוש בתוכנות מתקדמות תוכל לנהל מסע פרסום המותאם ללקוחותיך.

מילות מפתח

Google Analytics היא מערכת המאפשרת לך ללמוד אילו מילות מפתח יכולות להביא אותך לדף הראשון של
 גוגל ואילו מילות מפתח מורידות את דירוג האתר שלך.

תוכל אף לבחון אם ועד כמה סייע אופטימיזציה לדף מסוים בקידום האתר, ומתוך כך להחליט אם להמשיך
בקמפיין או להמיר אותו באסטרטגיה שונה.

טיפ: כדאי ללמוד מטעויות של אחרים באמצעות מילות חיפוש רלוונטיות ובחינת מידת הדירוג והביקוש שלהן.

דפי יציאה ודפי כניסה

האם יש דפים מסוימים שמהם הלקוחות עוזבים את האתר? האם יש דפים מסוימים בהם לקוחות נשארים יותר מאשר בדפים אחרים?
תשובות לשאלות אלו מצויות במערכת הנתונים של Google Analytics ויגלו לך אילו דפים דורשים שיפור ואילו מהווים הצלחה.

קישורים

קישורים, או בביטוי השגור יותר שלהם, לינקים יוצאים מהאתר, הם כל כתובת שלחיצה עליה באמצעות העכבר
מובילה את הגולש לאתרים אחרים.

לינקים יוצאים יכולים ללמד על יעדי החיפוש של הגולשים באתר.

מערכת סטטיסטיקה מקצועית

חבילות אחסון אתרים נרכשות ומגיעות יחד עם מערכת לניתוחים סטטיסטיים אחת לפחות. כלקוח,
עליך לבחור את מערכת הניתוח הסטטיסטית בצורה חכמה ומודעת.

כל מערכת ניתוחים סטטיסטיים כזו תאפשר לך לעקוב אחר מספר כניסות המשתמשים לאתר אבל הן אינן אלא מספקות ניתוח שטחי בלבד.
מה חשוב לבחון בעת בחירת מערכת ניתוח נתונים סטטיסטיים?
גלישה אינטואיטיבית – הגלישה והשימוש במערכת הסטטיסטיקה צריכים להיות נוחים, מובנים וקליטים.

מגוון כלים – מערכת סטטיסטית איכותית היא מערכת המעניקה מגוון כלים לניתוח הישגי האתר,
לפיכך עליה להיות מגוונת בהיצע הכלים שלה.

מערכות ניתוח נתונים סטטיסטיים בתשלום

עבור אלו שאינם מסתפקים במערכות ניתוח בסיסיות, ישנן תוכנות ייחודיות המאפשרות ניתוחים בעלי מאפיינים שונים.

על תוכנות אלו תוכל למצוא את הבאות: Opentracker, המיועדת למחפשים מערכת ניתוח
במחיר סביר לכל כיס, Clicktrack, תוכנה המעניקה ניתוח פעולות מפרספקטיבה של הגולשים ו- HitsLink, איכותית וראויה.
פיקוח וניטור

הסקת מסקנות, קבלת החלטות ותיקון אסטרטגיות קודמות הינם בין הפעולות הנדרשות לצורך שיפור ביצועי האתר.
תהליך זה יש לבצע מדי כמה חודשים.

הבנה בסיסית בכלי הניתוח של גוגל תאפשר לכם לשפר טקסטים, לבצע אופטימיזציה בדפים רצויים,
לקדם קמפיין מסוים או לעצור אותו.

באמצעים אלו תוכלו להקים אתר מצליח, אבל הדרך מצליחה השקעה. רכישת הכלים והידע,
תרגולם ויישומם יעניקו בידיך כוח לקידום עסקים באינטרנט ולחשיפתם לעוד ועוד קהלי יעד.

כדי לקבל מידע נוסף תוכל להשאיר את פרטיך ונשיב לכל שאלה.
By מעיין קודנט 02 Dec, 2023
בניית אתר חנות | בניית אתר חנות אינטרנטית
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום עסקים - פרסום אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום אתרים אורגני - חברת קידום אתרים
Show More
Share by: