מבוא
מערכת הסטטיסטיקה של גוגל הינה בין הכלים החשובים והמשפיעים ביותר על הצלחת האתר, זוהי מערכת Google Analytics.
למרות החשיבות הרבה כל כך של מערכת זו, בעלי אתרים רבים נוטים להימנע מלהשקיע בה בשל המורכבות הנדרשת |
בקריאה וניתוח של המידע.
במאמר הבא נציג בפשטות ובבהירות את המדדים החשובים שעליך לדעת, המדדים אשר יביאו את האתר שלך להצלחה.
GOOGLE ANALYTICS
Google Analytics חושפת את המדדים והנתונים הסטטיסטיים שלה לכל גולש שירצה.
יחד עם זאת, יש זמן המתנה מרגע הגשת בקשה לפתיחת חשבון ולכן חשוב להקדים ולהגיש בקשה כזו.
עבודה עם GOOGLE ANALYTICS
Google Analytics היא מערכת גאונית.
הגאונות של מערכת זו טמונה ביכולתה לרקום אסטרטגיה ייעודית לאתר המותאמת בדיוק לצרכיו. המערכת של Google Analytics
לא רק מגדירה את מטרות האתר, אלא אף עוקבת ומנטרת אחר מידת היישום וההצלחה בביצוע.
למעשה, Google Analytics מעמידה לרשותך את כל הכלים הדרושים להצלחת האתר.
מעקב סטטיסטי אחר ביצוע האתר
במבט מן הצד, מערכת Google Analytics נראית כמו אוסף של גרפים שמשמעותם לא ברורה ואינספור נתונים מספריים
ברובם שנראים כמו נוסחאות וקודים למתכנתים מתקדמים.
החלק הטוב הוא שהנתונים הללו מספקים מידע מדויק ורב חשיבות. החלק המאתגר הוא שצריך לדעת מה מתוכם חשוב להבין.
כדי לנתח, להפיק תובנות ולנטר את ביצועי האתר, יש צורך בשני גורמים חיוניים:
היכרות בסיסית עם הנתונים ומשמעותם מערכת סטטיסטית מקצועית.
מספר כניסות
טראפיק של גולשים אל האתר שלנו הוא בין המפתחות המרכזיים שיכולים לספר לנו על הביצועים.
מספר הכניסות לאתר הוא הנתון הבסיסי אותו יש לחפש כאשר נכנסים לאתר וחיפוש זה מתבצע לפי יום.
זמן ואופי שימוש באתר
הפרמטר השני אותו יש לבדוק על מנת ללמוד על ביצועי האתר הוא משך הזמן של שהות הגולש ואופי
האינטראקציה שהוא יוצר עם האתר.
המטרה היא שהייה של 60 שניות לפחות ושימוש בכלי האתר.
מקורות הגולש
גילוי הלינקים שמהם הגיעו הגולשים לאתר יכול לחשוף את מאפייני הגלישה של הלקוחות שלך
ובכך תוכל לשפר את אחוזי ההצלחה ולהעלות את החזר ההשקעה.
באמצעות שימוש בתוכנות מתקדמות תוכל לנהל מסע פרסום המותאם ללקוחותיך.