מי שכבר מנוסה בקידום אתרים, יודע כי יש כמה גורמים המשפיעים על אופייה של העבודה, היקפה, האנרגיה הנדרשת להשקעה והפערים בין אתרים מסוגים שונים, כמו גם מטרת האתר והקידום. כאשר אתה מתכוון לתת הצעת מחיר על קידום או בנייה של אתר אינטרנט, ישנן מספר נקודות חשובות אליהן יש לשים לב:
ארגון חכם של העבודה
אתרים גדולים נבדלים מאתרים קטנים בדיוק כשם שאתרי מסחר שונים מאתרי תוכן. לפיכך, כאשר בכוונתך לקדם אתר אינטרנט מסוים, י
ש להתאים את אסטרטגיית הקידום לאופיו, למטרתו של האתר, לקהל היעד הרלוונטי שלו, למבנה האתר ועוד.
בין אם מדובר באתר קיים שהבעלים שלו אינם מרוצים מאיכות הקידום ובין אם מדובר באתר חדש,
הרי שיש מספר פרמטרים שבהם יש להתחשב בעת העבודה.
לפיכך, הצעד הראשוני הנדרש הוא נטרול או צמצום הדפים שאינם משפרים את ביצועי האתר כמו למשל:
עמודים דלים בתוכן, עמודים בעלי תוכן לא איכותי, פרסומים לא יעילים ועוד.
מקדמים רבים מרבים לזלזל ביחס בין איכות הדפים המאונדקסים באתר ובין כמות הדפים המאונדקסים. באופן זה,
מקדמים רבים נוטים לחשוב כי אתר גדול ישפר את הקידום ויאפשר נוכחות גדולה יותר. תפיסה זו הינה שגויה.
במקרה הזה, האיכות ולא הכמות, היא זו שקובעת.
מסיבה זו חשוב ביותר לבחון את איכות התוכן הקיימת באתר, להיעזר באיש תוכן חיצוני המתמצא בתחום ולשפר את התוכן הקיים.
אופי האתר
אופיו של האתר משפיע רבות על העבודה הנדרשת לביצוע בתוכו. כך למשל, אתר גדול יותר
מצריך השקעה מרובה יותר בכל ההיבטים הרלוונטיים: הרבה יותר השקעה בכוח האדם, עוד כסף להשקעה בקידום
וזמן רב נוסף המושקע בקידום האתר עצמו.
לפיכך חשוב לאבחן מה הוא גודלו של האתר, מה היא מטרת הקידום, מה הם האמצעים הנדרשים לקידום ועוד.
רמה ארגונית
קידום אתר אינו תלוי רק במקדם או בבונה עצמו. גם ללקוח שלך יש שיקולים משלו, מאפיינים ייחודיים המאפיינים אותו וצרכים משלו השונים מצרכים של לקוחות אחרים. מסיבה זו חשוב להכיר את מאפייני הארגון, את הפוליטיקה הפנים ארגונית, את חלוקת מערך הכוחות בתוך הארגון ואת הגורמים האחראיים על קבלת החלטות בכל ארגון.
באתרים גדולים יהיה צורך בקבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים, שלא כמו באתרים קטנים בהם סביר להניח שתעבוד מול אדם אחד או שניים לכל היותר, המכירים את כל העסק. כך למשל, כאשר עובדים עבור חברה גדולה חשוב לתאם כל שינוי גם עם מחלקות אחרות בארגון על מנת לוודא שהשינוי אינו פוגע באופטימיזציה של האתר.
באתרים גדולים העבודה עלולה להיות מתישה אם לא לומדים כיצד לבצע אותה בצורה נכונה,
תוך שמירה על יחסי אנוש חיוביים עם הלקוח, גישה נכונה ובנייה של קשרים עם בוני ומקדמי אתרים אחרים.
כל מי שאי פעם קידם אתרי אינטרנט מסוגים שונים יודע כי ישנם הבדלים משמעותיים בין אתרים גדולים או קטנים יותר.
כך, כאשר אתה עובד מול לקוח המנהל עסק קטן או אתר קטן, יהיה לך מרחב פעולה גדול ונוח הרבה יותר לפעולה,
גמישות רבה יותר ואפשרויות מגוונות לשינויים ויצירת חידושים אסטרטגיים מבלי להצטרך לאישורים רבים כל כך כמו
במקרים בהם האתר הוא גדול ומסורבל.
שמירה על תדמית
בכל אתר, קטן כגדול, שמירה על יחסי אנוש וקישורים איכותיים לאתר באים יד ביד.
לא כל אתר מתאים ליצירת שיתופי פעולה ובמקרים רבים יש להקפיד על איכותם וזהותם של נותני הקישורים.
באתרים גדולים יכולים קישורים אלו להשפיע על מילות מפתח רבות ואילו באתרים קטנים, קישורים לא איכותיים
יכולים לפגוע משמעותית בדירוג האתר. מסיבות אלו חשוב לדאוג לאיכות מבוססת של הקישורים.
ישנם לא מעט אתרים שאתה בוודאי מכיר, אשר הפכו עם הזמן לאתרים לא איכותיים עד כדי כך שגוגל פשוט מידר אותם משימוש.
כמקדם האתר, אחריותך היא לבחון כי כל הקישורים הם באיכות גבוהה ושומרים על דירוגי האתר שלך. אתרים רבים נראים לכאורה
תמימים משום שהם אינם מספקים מידע מזיק, אבל ו בדיוק הסיבה שבגללה הם מדורגים נמוך כל כך: הם אינם מספקים מידע מעשיר, מאידך.
כמקדם אתרים חשוב להשקיע ולא לוותר על בדיקה איכותית ומעמיקה של כל קישור באתר, כמו גם הדירוגים שלו.
כדי לבדוק את איכותם של קישורים שונים יש לבחון את הפרופיל של האתר, לעתים רבות רצוי להשתמש
בכלים הייעודיים המתאימים לכך.