Blog Layout

ההבדלים בין קידום אתרים קטנים וגדולים 

11/12/2017
מי שכבר מנוסה בקידום אתרים, יודע כי יש כמה גורמים המשפיעים על אופייה של העבודה, היקפה, האנרגיה הנדרשת להשקעה והפערים בין אתרים מסוגים שונים, כמו גם מטרת האתר והקידום. כאשר אתה מתכוון לתת הצעת מחיר על קידום או בנייה של אתר אינטרנט, ישנן מספר נקודות חשובות אליהן יש לשים לב:

ארגון חכם של העבודה

אתרים גדולים נבדלים מאתרים קטנים בדיוק כשם שאתרי מסחר שונים מאתרי תוכן. לפיכך, כאשר בכוונתך לקדם אתר אינטרנט מסוים, י
ש להתאים את אסטרטגיית הקידום לאופיו, למטרתו של האתר, לקהל היעד הרלוונטי שלו, למבנה האתר ועוד.

בין אם מדובר באתר קיים שהבעלים שלו אינם מרוצים מאיכות הקידום ובין אם מדובר באתר חדש,
הרי שיש מספר פרמטרים שבהם יש להתחשב בעת העבודה.

לפיכך, הצעד הראשוני הנדרש הוא נטרול או צמצום הדפים שאינם משפרים את ביצועי האתר כמו למשל:
עמודים דלים בתוכן, עמודים בעלי תוכן לא איכותי, פרסומים לא יעילים ועוד.

מקדמים רבים מרבים לזלזל ביחס בין איכות הדפים המאונדקסים באתר ובין כמות הדפים המאונדקסים. באופן זה,
 מקדמים רבים נוטים לחשוב כי אתר גדול ישפר את הקידום ויאפשר נוכחות גדולה יותר. תפיסה זו הינה שגויה.
במקרה הזה, האיכות ולא הכמות, היא זו שקובעת.

מסיבה זו חשוב ביותר לבחון את איכות התוכן הקיימת באתר, להיעזר באיש תוכן חיצוני המתמצא בתחום ולשפר את התוכן הקיים.

אופי האתר

אופיו של האתר משפיע רבות על העבודה הנדרשת לביצוע בתוכו. כך למשל, אתר גדול יותר
מצריך השקעה מרובה יותר בכל ההיבטים הרלוונטיים: הרבה יותר השקעה בכוח האדם, עוד כסף להשקעה בקידום
וזמן רב נוסף המושקע בקידום האתר עצמו.

לפיכך חשוב לאבחן מה הוא גודלו של האתר, מה היא מטרת הקידום, מה הם האמצעים הנדרשים לקידום ועוד.

רמה ארגונית

קידום אתר אינו תלוי רק במקדם או בבונה עצמו. גם ללקוח שלך יש שיקולים משלו, מאפיינים ייחודיים המאפיינים אותו וצרכים משלו השונים מצרכים של לקוחות אחרים. מסיבה זו חשוב להכיר את מאפייני הארגון, את הפוליטיקה הפנים ארגונית, את חלוקת מערך הכוחות בתוך הארגון ואת הגורמים האחראיים על קבלת החלטות בכל ארגון.

באתרים גדולים יהיה צורך בקבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים, שלא כמו באתרים קטנים בהם סביר להניח שתעבוד מול אדם אחד או שניים לכל היותר, המכירים את כל העסק. כך למשל, כאשר עובדים עבור חברה גדולה חשוב לתאם כל שינוי גם עם מחלקות אחרות בארגון על מנת לוודא שהשינוי אינו פוגע באופטימיזציה של האתר.

באתרים גדולים העבודה עלולה להיות מתישה אם לא לומדים כיצד לבצע אותה בצורה נכונה,
תוך שמירה על יחסי אנוש חיוביים עם הלקוח, גישה נכונה ובנייה של קשרים עם בוני ומקדמי אתרים אחרים.

כל מי שאי פעם קידם אתרי אינטרנט מסוגים שונים יודע כי ישנם הבדלים משמעותיים בין אתרים גדולים או קטנים יותר.

כך, כאשר אתה עובד מול לקוח המנהל עסק קטן או אתר קטן, יהיה לך מרחב פעולה גדול ונוח הרבה יותר לפעולה,
 גמישות רבה יותר ואפשרויות מגוונות לשינויים ויצירת חידושים אסטרטגיים מבלי להצטרך לאישורים רבים כל כך כמו
במקרים בהם האתר הוא גדול ומסורבל.

שמירה על תדמית

בכל אתר, קטן כגדול, שמירה על יחסי אנוש וקישורים איכותיים לאתר באים יד ביד.

לא כל אתר מתאים ליצירת שיתופי פעולה ובמקרים רבים יש להקפיד על איכותם וזהותם של נותני הקישורים.

באתרים גדולים יכולים קישורים אלו להשפיע על מילות מפתח רבות ואילו באתרים קטנים, קישורים לא איכותיים
יכולים לפגוע משמעותית בדירוג האתר. מסיבות אלו חשוב לדאוג לאיכות מבוססת של הקישורים.

ישנם לא מעט אתרים שאתה בוודאי מכיר, אשר הפכו עם הזמן לאתרים לא איכותיים עד כדי כך שגוגל פשוט מידר אותם משימוש.

כמקדם האתר, אחריותך היא לבחון כי כל הקישורים הם באיכות גבוהה ושומרים על דירוגי האתר שלך. אתרים רבים נראים לכאורה
תמימים משום שהם אינם מספקים מידע מזיק, אבל ו בדיוק הסיבה שבגללה הם מדורגים נמוך כל כך: הם אינם מספקים מידע מעשיר, מאידך.

כמקדם אתרים חשוב להשקיע ולא לוותר על בדיקה איכותית ומעמיקה של כל קישור באתר, כמו גם הדירוגים שלו.

כדי לבדוק את איכותם של קישורים שונים יש לבחון את הפרופיל של האתר, לעתים רבות רצוי להשתמש
 בכלים הייעודיים המתאימים לכך.
האינדוקס – חשוב מאין כמותו

מקדמים רבים נוטים להזניח את נושא האינדוקס של האתר מסיבות שונות. מקדמי אתרים רבים נתקלים
בקשיים שונים בעת סריקת האתר בשל בעיות טכניות מגוונות.

לפיכך, באתרים גדולים יש צורך בכלים בתשלום המאפשרים סריקה מקצועית ללא השקעה מסורבלת מצידנו.

במקרה זה, יהיה עליך לעבוד יד ביד עם המתכנת משום שבמקרים רבים הוא אינו שש לבצע שינויים מבניים באתר.

יחד עם זאת, צעד זה הוא חיוני לשיפור המדרוג.

אסטרטגיית ניהול נכונה

מילות מפתח נבחרות יאפשרו לך לנהל ולקדם את האתר בחוכמה.

באתרים גדולים ישנו מספר עצום של מילות מפתח ולא את כולן ניתן לקדם באותה אסטרטגיה יצירתית. 
מסיבה זו, חשוב להחליט מבעוד מועד על מילות מפתח רלוונטיות נבחרות ואת המטרה המיועדת לכל אחת מהן.

מסיבה זו חשוב לנתח את האתר באמצעות google analytics ואפילו להיעזר בתותחים בתחום.

גוגל אנליטיקס משתנה ללא הרף ולפיכך מי שמיטיב לעקוב אחר השינויים יוכל לתת את הדוח האיכותי ביותר.

כיצד מזהים פרופילים של אתרים?

פרופילים של אתרים שונים מעידים רבות על איכותם של האתרים ולפיכך, נבירה רצינית יכולה להשפיע על
 דירוג האתר שלכם ולשאת אותו אל על, או לחלופין להפוך אותו לאתר כושל למדי.

אם קיבלת אתר שקודם על ידי אדם אחר ומדובר באתר קטן, התמונה שונה לחלוטין.

 

אתרים קטנים מושפעים רבות מהלינקים ששתלו בהם המקדמים הקודמים שלהם ובאותה מידה,
 יש לך השפעה רבה על פרופיל הקישורים של אותו אתר. אם זה אתר חדש אצלך, כדי לעשות בו סדר ואופטימיזציה איכותית ככל האפשר.

פרופיל קישורים של אתר גדול יכיל באופן טבעי קישורים המונים מספר של מאות קישורים טבעיים כך שהוא מהווה מכרה מצד אחד.
מצד שני, קישורים טבעיים אינם ניתנים לכימות ושליטה ולפיכך קשה לאבחן את איכותם.
 מצד שני, גוגל מקדמת היטב אתרים גדולים כך שאפשר להיעזר באתרים אלו. יחד עם זאת, חשוב לנקוט במשנה זהירות.

אם באמתחתך נמצאים אתרים גדולים שאתה מחזק, חשוב לבדוק תמיד את איכות הקישורים הנכנסים, את היעד שלהם
ואת ההשפעות שלהם על האתר.

כמו כן, גם אתרים גדולים דורשים תחזוקה מתמדת, שיפור והשקעה משום שלמרות התעבורה
הרבה שמאפיינת אותם, היא אינה מתנהלת מעצמה.

קידום בשוק תחרותי

בין אם מדובר באתר קטן או גדול, הרי שמתחרים יהיו לך בכל מקום. לפיכך, חשוב לאבזר את האתר באסטרטגיות קידום חדשניות,
להקפיד ללא הרף על פיקוח ועל בקרת איכות ולבחון מתודות חדשות של קידום מוצלח.
By מעיין קודנט 02 Dec, 2023
בניית אתר חנות | בניית אתר חנות אינטרנטית
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום עסקים - פרסום אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום אתרים אורגני - חברת קידום אתרים
Show More
Share by: