להיות נאמנים לאתר ולחזור ליהנות מהתוכן שלו, על ידי מגוון רחב של קישורים נכנסים לאתר
ואזכורים רבים של האתר בבלוגים אחרים, האתר יקבל מגוון רחב של קישורים וחשיפה רחבה.
למרבה הצער, זה מאד קל כשמדובר באתר גדול כמו כלכליסט, אבל קצת יותר קשה כשמדובר באתר של עסק קטן או בנוני.
אז מה עושים?
מקשרים! קישורים הם הדרך של האתר לסלול את דרכו ברחבי רשת האינטרנט. קישורים איכותיים, קישורים היוצאים מאתרים מרכזיים וקישורים שהופכים את האתר שלך לדינמי ופעיל הם קישורים שתרצה להגביר ולהגדיל את נוכחותם.
לעומת זאת, קישורים מאתרים ללא תעבורה, קישורים חלשים או כאלה המגיעים מאתרי תכנים חלשים,
לא רק שיהיו קשים יותר לקידום, אלא גם יפגעו בדירוגי האתר ובביצועיו.
כך, גם בהשקעה רבה וממושכת של בניית קישורים איכותיים לאתר, התהליך משתנה מאד ומושפע ממגוון גורמים.
רוצים תוצאות מהירות? אין בעיה, גשו לקידום הממומן. כך, במקרים רבים, הקידום האורגני אורך יותר זמן ממה
שהלקוח ציפה לו ומסיבה זו חשוב להבהיר באופן חד משמעי ללקוח כי קידום אורגני אורך זמן.
התוצאות עצמן יכולות להגיע, לעתים רבות, לאחר חצי שנה עד שנה ובמקרים אחרים הן עולות מוקדם יותר. כמובן,
בין הגורמים המשפיעים על דירוגי האתר ניתן למצוא את התנועה (טראפיק) שנכנסת אליו ויוצאת ממנו, התחרות על הביטוי שהוא מקדם, מספר הלידים והמכירות שהצליחו דרך האתר, מסםר המתחרים בענף, אופי התחרות בענף, איכות האתר, איכות החברה המקדמת את האתר ועוד.
לפיכך, עסקים שיש בענף שלהם תחרות רבה יותר, יצטרכו להתאזר בסבלנות רבה יותר
ואילו אתרים שיש בהם תחרות מעטה יוכלו להשיג את המטרות הרצויות להם בתוך מספר חודשים קטן יותר.
כדי לאמוד את היקף ונפח התחרות בתחום מסוים, יש להיעזר במקדם אתרים מקצועי אשר מיישם כלים ייעודיים של גוגל למטרה זו.
לא מדובר במדע מדויק ולכן לא ניתן לכמת את היקפה ועוצמתה של התחרות ברשת.
מה שכן, ניתן לקבל תמונה כללית. ויותר חשוב מזה, יש לבחור מקדם אתרים מקצועי
שיוכל לנצל את הנתונים של האתר וליישם אותם ברמה המקסימלית לצורך השגת התוצאות הרצויות.
המעוניינים לבדוק כבר עכשיו יכולים להשתמש בכלי מוכר של גוגל, הוא Market Samurai, הבוחן את תוצאות העבודה על אתרים או ואוף פייג'.
יחד עם זאת, גם במקרים אלו התוצאות אינן בהכרח מלמדות על איכות התחרות באתר ועל העוצמה שלה.
כן ניתן וכדאי לבדוק כמה עמודים יש באינדקס בהם מאונדקס הביטוי שאותו אנחנו רוצים לקדם. מספר המילים מעיד על הביקוש בתחום הספציפי.
לפיכך, קידום אתרים אורגני מצריך בעיקר לא מעט סבלנות. אין משמעות הדבר כי הקידום אינו מוצלח.
במקרים רבים משך הקידום אינו אלא תולדה של תחרות גבוהה בתחום ולמידה של פרטי האתר לעומק.
קידום אתרים אורגני הוא השקעה לטווח ארוך, בדיוק כמו נדל"ן או כל השקעה אחרת שבה הייתם מעורבים והצריכה איזה זמן עד שהניבה תוצאות.
מסיבה זו, אם יש לכם לקוח שרוצה תוצאות כאן ועכשיו, או אם אתם עצמכם רוצים תוצאות כאן ועכשיו – קידום אורגני הוא לא התשובה בשבילכם.
יחד עם זאת, קידום אורגני ישאיר אתכם אונליין הרבה אחרי שקידום ממומן ייעלם מהרשת.