Blog Layout

 כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים שלילי ולא ידעתם את מי לשאול​

12/12/2017
אם כבר קידמת אתר אחד או יותר בחיים, בוודאי כבר נחשפת לביטוי "קידום אתרים שלילי".
קידום אתרים שלילי הוא מושג ידוע הידוע לשמצה במסגרתו מקדמי אתרים פוגעים במודע
במקדמי אתרים אחרים ובאתרים ספציפיים, במטרה לפגוע בדירוגים של אתרים אלו ולהעלות את הדירוגים של האתרים המצויים תחת סמכותם.

כמובן שקידום אתרים שלילי הוא פעילות אסורה המפרה את הכללים של גוגל אבל לא רק. במקרים רבים מדובר בעבירות על החוק הלכה למעשה.
למרבה הצער, אפשרויות ההוכחה והתביעה במקרים אלו הינן מצומצמות ביותר, מה שמותיר את רוב המקדמים בעמדת נחיתות
 מול אלו הבוחרים לפגוע בהם. יחד עם זאת, רוב מקדמי האתרים הפעילים בתחום מזה זמן מה, נמנעים מביצוע פעולות כאלה.
אתרים חדשים או אתרים קטנים יחסית אשר להם מספר קטן של קישורים לא איכותיים במיוחד,
חשופים יותר מאחרים להתקפה של קידום אתרים שלילי ממתחרים בשוק.
 במקרים רבים, המערכת של גוגל עלולה אפילו שלא לקלוט כי מדובר בקידום אתרים שלילי אלא בפעילות של האתר
 עצמו משום שהיא אינה מכירה את דפוס הפעילות שלו. המעוניינים להימנע מקידום אתרים שלילי
ומהתקפות חיצוניות כאלה יכולים להיעזר בכלי המאד יעיל של גוגל: -Disavow Tool.
 כמקדם, עליך להשתמש בכלי זה באופן תדיר מדי פעם על מנת לוודא כי אין כל התקפות על האתר שלך.

איך מקדמי אתרים יכולים לתקוף את האתר שלך?
 
תוכן באיכות ירודה ותוכן מועתק

איכותו של התוכן הינה בין הגורמים החשובים שיכולים להשפיע על דירוג האתר. העתקת תוכן מאתרים אחרים או פרסום
תוכן באיכות ירודה הם בגדר פעולות שיכולות לפגוע משמעותית באתר. כך, מקדמי אתרים מעתיקים תכנים מאתר היעד 
ומפיצים אותם באתרים בעלי רמה נמוכה כמו אתרי ספאם למיניהם. באופן זה נפגעים האתרים המקודמים והתוכן יורד לטמיון.
בשל פערי אינדוקס או היעדר שימוש בקנוניקל, גוגל מתקשה באיתור מאמרים משוכפלים.

קישורי ספאם – זהירות הפצצה!
 
מקדמי אתרים המעוניינים לפגוע באתר שלך ישתמשו ברוב המקרים באסטרטגיה הכי נלוזה והכי פשוטה ליישום,
הכוללת פשוט התקפה של לינקים לתוכן ספאמרי. המתחרים יוצרים מאגר עצום של קישורים הנכנסים לאתר של המותקף,
רק שבדיוק ההפך מהרצוי, לינקים אלו הם לינקים באיכות ירודה מאד. הכמות המסיבית של הלינקים והאיכות הירודה שלהם מביאה
להורדת האתר בתוך זמן קצר. למרבה הצער, בשל הפשטות שבה ניתן לבצע התקפה זו, היא השגורה והקלה ביותר:
מקדם האתר פשוט רוכש מאגר לינקים בפייבר ומשגר אותם לתוך האתר המותקף.

אסטרטגיות קצת יותר "משוכללות"

אסטרטגיות קצת יותר משוכללות של קידום אתרים שלילי הן באמצעות קישורי ספאם המודיעים כי האתר עבר לכתובת אחרת.
התראות אלו משפיעות על דירוג האתר ומורידות אותו בתוצאות החיפוש.

אתרים פרוצים

פריצה לאתר היא כבר חבלה ברמה יותר מתקדמת. פריצה לאתר מבוצעת ברוב המקרים על ידי האקרים אשר יכולים לבצע באתר
כל אשר יעלה על דעתם מרגע שהצליחו לפרוץ. עתה, האתר בידיו של הפורץ והוא יוכל להוריד אותו מגוגל,
לחסום את אפשרויות הקידום שלו ועוד. כמובן שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר ועניין ולכן הפריצה מתבצעת במקרים רבים על ידי פורצים שכורים מחו"ל. מסיבה זו, אבטחת אתרים הינה בין הפעולות החשובות ביותר שאותן יש לבצע על מנת לוודא כי האתר מוגן ככל האפשר.
אבטחת האתר היא אינה נושא להקל בו ראש, במיוחד בעידן בו הפריצות הולכות ומתגברות.

מחיקת קישורים איכותיים

אסטרטגיה נוספת בה נוקטים מקדמי אתרים שליליים היא באמצעות מחיקת קישורים שכבר קיימים, כאשר לינקים
אלו מועילים לקידומו של האתר. אפשרות זו מתבצעת באמצעות פריצה לחשבון גוגל של האתר או לחלופין,
הסרת האתר מהאתרים המדורגים על ידי גוגל. מקרה יותר קיצוני שקורה לעתים יותר תכופות
הוא התחזות לבעל האתר ממנו מגיע הלינק שלך ובקשה להסרת הלינק.
התחזות זו מצריכה אותך לבירור מעמיק של הפונה ובירור של זהותו.
ניהול מוניטין פוגעני

אם אתה מכיר את עולם קידום האתרים, סביר להניח שכבר שמעת על ניהול מוניטין ובמסגרת זאת, גם על ניהול מוניטין שלילי. כך, גוגל יכול להשלים את תחילת החיפוש על שם או על אתר מסוים באמצעות תיאורים שליליים. זו, כמובן, עבודה טהורה של מקדמי אתרים שליליים. במקרים רבים התרחשו מספר תביעות בנושא, אולם עדיין אין חקיקה ברורה. למרות שגוגל מבצעת אינספור צעדים למניעת התופעה, היא עדיין שרירה וקיימת.
כדי להיערך בהתאם, חשוב לבצע מספר צעדים.
ראשית, יש להוריד כלים הסורקים את הרשת ומאתרים חותמות שהושארו באופן לא חוקי.
חשוב למצוא קישורים שממשיכים לשכפל את עצמם באמצעות אתרים המעתיקים תוכן
וספריות וניתן להסיר אותם באמצעות כלים של גוגל וכן Disavow Tool.

אבטחת אתר איכותית ודו שלבית

אבטחת אתר דו שלבית היא אבטחה באמצעות אימות כפול. כך, ניתן ליצור אבטחה כפולה על ידי אישור|
 באמצעות מייל או מכשיר נפרד (כמו הסלולרי למשל) .

הגנה על תוכן

מניעת גניבת תוכן וכן העתקת תוכן מאפשרת פעולה במספר היבטים. ראשית, אם המעתיק הוא מישראל,
אז אפשר לזהות בקלות מי עומדים מאחוריהם. שנית, רצוי תמיד להוסיף תגי קנוניקל לאתר המצביעים על המקור של התוכן.
בדיקה קבועה של קישורים היא גם פעולה המבטיחה כי האתר יותקף מעט ככל האפשר.
 ישנם שירותים רשמיים המאפשרים שירותים אלו כמו למשל Majestic. 
 כלים אלו בודקים את הקישורים בהתאם לסדר ההוספה שלהם. 
התקפה מחייבת התייחסות מיידית. רצוי לרכז את הקישורים הבעייתיים ולטפל בהם.

SEARCH CONSOLE

כלי מצוין המתריע במקרה של פריצה לאתר. כלי זה מאפשר מעקב בזמן אמת על פריצות לאתרים שתחת אחריותך.
דיווח לגוגל
דיווח לגוגל הוא הצעד האחרון בו ניתן לנקוט אם כל האמצעים האחרים כשלו. דיווח זה מתבצע באמצעות טופס דיווח,
 בפורום של גוגל או באחד מהשידורים החיים של גוגל.
By מעיין קודנט 02 Dec, 2023
בניית אתר חנות | בניית אתר חנות אינטרנטית
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום עסקים - פרסום אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום אתרים אורגני - חברת קידום אתרים
Show More
Share by: