השנה היא 2017, ולמרות שגוגל משתדלת מאד לבסס את הקידום שלה על פרמטרים "אנושיים" עדיין קישורים מהווים את הבסיס לקידום איכותי. שאיפות רבות ליצור קידום המבוסס רובו ככולו על תוכן הובילו לחוסר הצלחה.
אז גם היום, קישורים הם עדיין הבסיס והיסוד לקידום אתרים איכותי ומבוסס. אמנם, מדובר באחד התחומים היותר
דינאמיים וגמישים שקיימים אולם יחד עם זאת, גם כיום, מהווים הקישורים את הבסיס לתהליך קידום אתרים איכותי
ומקצועי.
על מנת ליצור תהליך קידום מקצועי לא יהיה נכון לומר כי כמה שיותר קישורים = ככה יותר טוב.
בחירת קישורים לאתר צריכה להיות סלקטיבית במיוחד וקפדנית במיון. בנייה של פרופיל קישורים חזק
ואיכותי יוכל לסייע בידיכם עם מתקפות SEO שלילי. במקרים אחרים, אם לא תחכימו לבנות פרופיל קישורים איכותי
האתר שלכם עלול ליפול תחת מתקפת ספאם.
כמו כן, חשוב להקפיד על יצירה של לינקים איכותיים לאתר. ישנם שני סוגים עיקריים של לינקים.
האחד כולל קישורים הדורשים אישור של בעל האתר על מנת להשתמש בהם והשני הוא קישורים של רשתות,
פורומים ואחרים שאינם מצריכים אישור. על מנת לבנות פרופיל קישורים איכותי,
עליכם להכיר את הסוגים השונים של הקישורים הקיימים. במאמר זה נפרט לכם את הסוגים הללו.
פורומים
קישורים המגיעים מפורומים הם לא השקעה בטוחה במיוחד. אמנם בשנים הראשונות של האינטרנט בארץ
עוד ניתן היה להתבסס עליהם לצורך קידום אתר אינטרנט אולם בשנים האחרונות הם הופכים פחות ופחות אמינים בבניית פרופיל איכותי.
בגוגל יש התייחסות מפורטת לקישורים שיוצאים מתוך פורומים תוך הסברה כי מדובר במהלך שלילי.
קישורים המגיעים מתוך פורומים יכולים להיות יעילים אבל הם בהחלט לא יכולים להיות הבסיס.
אינדקסים
אינדקסים הם כלים חיוניים אשר כשמם כן הם: מאנדקסים ומקודדים את העסקים השונים. אינדקסים הם אתרים בפני עצמם, אתרים הכוללים רשומות של עסקים רבים ומגוונים ברחבי העולם כולו, כאשר כל עסק מכיל מעין פרופיל מיני על האתר שלו ועל תחום עיסוקו.
באינדקס כתובים גם פרטים של האתר כמו כתובת, מייל, טלפון ולינק.
אינדקסים בעלי עוצמה יכולים לשפר משמעותית את הקידום של האתר וזאת במיוחד אם הקישורים דורשים אישור ידני מעורך האתר.
יחד עם זאת, קישור מתוך אינדקסים כאלה יכול להיות די נישתי ובכך לא להועיל לאתר.
לפיכך, רצוי להשתמש באזכורים של האתר בלבד, ללא קישור יוצא.
אינדקסים בתחומים ספציפיים
אינדקסים בתחומים ספציפיים יכולים להיות איכותיים יותר מאינדקסים כלליים. במקרים אלו האתרים יהיו איכותיים יותר
וגם מדד הרלוונטיות של הקישור יהיה איכותי יותר. אינדקסים כאלה הם למשל אינדקסים עסקיים בתחומים ספציפיים.
במקרים מסוימים האינדקס יבקש תשלום מסוים כחלק מחבילה חודשית אולם יחד עם זאת, הוא יכול להוסיף טראפיק איכותי לאתר האינטרנט.
איכות וסמכות של אתר
אתר ותיק וחזק הוא אתר שהלינקים ממנו ישפרו את התעבורה אצלכם. אם יש באתר המון מאמרים עם קישורים יוצאים
או מאמרים רבים שאינם מספקים ערך של ממש, או לחלופין, אתר הכולל מאמרים מקצועיים בלבד, אזי יש מקום לחשד באתרים מעין אלו.
תכנים משוכפלים, תכנים לא רלוונטיים ודומיהם – כל אלו מורידים את דירוג האתר ובעקבות כך גם את איכות הלינקים היוצאים ממנו.
קישורים קנויים
גוגל אוסרת על קניית קישורים. יחד עם זאת, קישורים של nofollow מקובלים משום שלינקים אלו אינם מעבירים את הגולש.
ואולם למרות זאת, למה שמישהו יקנה קישור שהוא nofollow? מסיבה זו, רוב הקישורים הקנויים הם אסורים.
אם מסתכלים על זה בהרחבה, כמעט כל קישור הוא קישור קנוי: פוסט אורח, ידיעה ועוד. אז בסופו של דבר, הכל עניין של הגדרה ויצירתיות.
בלוגים חינמיים
בלוגים חינמיים יכולים להיות דרך מעולה לפרסום מאמרים ולפיזור לינקים. יחד עם זאת, יש לא מעט
בלוגים שאף אחד לא ממש קורא או כאלה שמפוצצים במידע ואינם באמת יכולים להוסיף גולשים. סלונה, נענע ואחרים יכולים להוות בלוגים
חינמיים התומכים באתר באמצעות לינקים אבל לא יותר מזה.
פוסטים של אורחים
פוסטים של אורחים מעניקים לאורח או לאושיה מפורסמת את האפשרות לכתוב את דעתה ובתמורה,
מתווספת חתימה של העסק וקישור לאתר האישי. בתכנון נכון של אסטרטגיה כזו, מדובר בצעד שיכול להוות הצלחה.
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות אמנם מבוססות על קישורי nofollow אבל יש בהם חשיבות לגיוון פרופיל הקישורים,
הם מביאים טראפיק לאתר והם מהווים מדד בפני עצמו.
פוטרים
קישורי פוטר משכפלים את עצמם בכל עמודי האתר. קישורים כאלה הם קישורים נפוצים. הם לגיטימיים ומקבלים התייחסות של קישור אחד.
ישנם קישורי פוטר רבים המוציאים את הגולש לאתרים חיצוניים בלי ממש להיות קשורים לנושא.
אתרי מאמרים
אתרי מאמרים היו חזקים בשנים קודמות ואילו בשנים האחרונות הם הולכים ונחלשים. עדכוני הפנדה עשו את שלהם וכוחם של אתרי מאמרים נחלשו באופן משמעותי. אתרי מאמרים אלו לא מסייעים בקידום האתר ולפעמים אפילו פוגעים בו. קישורים מאתרי מאמרים לא רק שלא עוזרים לקידום האתר אלא אף פוגעים בו באופן משמעותי.
החלפה של קישורים
בנוגע להחלפת קישורים חשוב וכדאי לתת תשומת לב לאופי הקישור, המקור שלו ואיכותו.
קישורים שונים מניבים מידה שונה של הצלחה ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו. כשמוסיפים קישור למאמר,
כדאי להוסיף גם פסקה חדשה או עדכון משמעותי על מנת להפוך את הפעולה ללגיטימית בעיני גוגל.