Blog Layout

כל האמת על בניית קישורים חיצוניים

12/12/2017
השנה היא 2017, ולמרות שגוגל משתדלת מאד לבסס את הקידום שלה על פרמטרים "אנושיים" עדיין קישורים מהווים את הבסיס לקידום איכותי. שאיפות רבות ליצור קידום המבוסס רובו ככולו על תוכן הובילו לחוסר הצלחה.

אז גם היום, קישורים הם עדיין הבסיס והיסוד לקידום אתרים איכותי ומבוסס. אמנם, מדובר באחד התחומים היותר
דינאמיים וגמישים שקיימים אולם יחד עם זאת, גם כיום, מהווים הקישורים את הבסיס לתהליך קידום אתרים איכותי
ומקצועי.
על מנת ליצור תהליך קידום מקצועי לא יהיה נכון לומר כי כמה שיותר קישורים = ככה יותר טוב.
 בחירת קישורים לאתר צריכה להיות סלקטיבית במיוחד וקפדנית במיון. בנייה של פרופיל קישורים חזק
ואיכותי יוכל לסייע בידיכם עם מתקפות SEO שלילי. במקרים אחרים, אם לא תחכימו לבנות פרופיל קישורים איכותי
האתר שלכם עלול ליפול תחת מתקפת ספאם. 
כמו כן, חשוב להקפיד על יצירה של לינקים איכותיים לאתר. ישנם שני סוגים עיקריים של לינקים.
האחד כולל קישורים הדורשים אישור של בעל האתר על מנת להשתמש בהם והשני הוא קישורים של רשתות,
פורומים ואחרים שאינם מצריכים אישור. על מנת לבנות פרופיל קישורים איכותי,
עליכם להכיר את הסוגים השונים של הקישורים הקיימים. במאמר זה נפרט לכם את הסוגים הללו.

פורומים

קישורים המגיעים מפורומים הם לא השקעה בטוחה במיוחד. אמנם בשנים הראשונות של האינטרנט בארץ
עוד ניתן היה להתבסס עליהם לצורך קידום אתר אינטרנט אולם בשנים האחרונות הם הופכים פחות ופחות אמינים בבניית פרופיל איכותי.
בגוגל יש התייחסות מפורטת לקישורים שיוצאים מתוך פורומים תוך הסברה כי מדובר במהלך שלילי.
 קישורים המגיעים מתוך פורומים יכולים להיות יעילים אבל הם בהחלט לא יכולים להיות הבסיס.

אינדקסים

אינדקסים הם כלים חיוניים אשר כשמם כן הם: מאנדקסים ומקודדים את העסקים השונים. אינדקסים הם אתרים בפני עצמם, אתרים הכוללים רשומות של עסקים רבים ומגוונים ברחבי העולם כולו, כאשר כל עסק מכיל מעין פרופיל מיני על האתר שלו ועל תחום עיסוקו.
 באינדקס כתובים גם פרטים של האתר כמו כתובת, מייל, טלפון ולינק.
אינדקסים בעלי עוצמה יכולים לשפר משמעותית את הקידום של האתר וזאת במיוחד אם הקישורים דורשים אישור ידני מעורך האתר.
יחד עם זאת, קישור מתוך אינדקסים כאלה יכול להיות די נישתי ובכך לא להועיל לאתר.
לפיכך, רצוי להשתמש באזכורים של האתר בלבד, ללא קישור יוצא.

אינדקסים בתחומים ספציפיים

אינדקסים בתחומים ספציפיים יכולים להיות איכותיים יותר מאינדקסים כלליים. במקרים אלו האתרים יהיו איכותיים יותר
 וגם מדד הרלוונטיות של הקישור יהיה איכותי יותר. אינדקסים כאלה הם למשל אינדקסים עסקיים בתחומים ספציפיים.
 במקרים מסוימים האינדקס יבקש תשלום מסוים כחלק מחבילה חודשית אולם יחד עם זאת, הוא יכול להוסיף טראפיק איכותי לאתר האינטרנט.

איכות וסמכות של אתר

אתר ותיק וחזק הוא אתר שהלינקים ממנו ישפרו את התעבורה אצלכם. אם יש באתר המון מאמרים עם קישורים יוצאים
או מאמרים רבים שאינם מספקים ערך של ממש, או לחלופין, אתר הכולל מאמרים מקצועיים בלבד, אזי יש מקום לחשד באתרים מעין אלו.
תכנים משוכפלים, תכנים לא רלוונטיים ודומיהם – כל אלו מורידים את דירוג האתר ובעקבות כך גם את איכות הלינקים היוצאים ממנו.

קישורים קנויים

גוגל אוסרת על קניית קישורים. יחד עם זאת, קישורים של nofollow מקובלים משום שלינקים אלו אינם מעבירים את הגולש.
 ואולם למרות זאת, למה שמישהו יקנה קישור שהוא nofollow? מסיבה זו, רוב הקישורים הקנויים הם אסורים.
אם מסתכלים על זה בהרחבה, כמעט כל קישור הוא קישור קנוי: פוסט אורח, ידיעה ועוד. אז בסופו של דבר, הכל עניין של הגדרה ויצירתיות.

בלוגים חינמיים

בלוגים חינמיים יכולים להיות דרך מעולה לפרסום מאמרים ולפיזור לינקים. יחד עם זאת, יש לא מעט
בלוגים שאף אחד לא ממש קורא או כאלה שמפוצצים במידע ואינם באמת יכולים להוסיף גולשים. סלונה, נענע ואחרים יכולים להוות בלוגים
חינמיים התומכים באתר באמצעות לינקים אבל לא יותר מזה.

פוסטים של אורחים

פוסטים של אורחים מעניקים לאורח או לאושיה מפורסמת את האפשרות לכתוב את דעתה ובתמורה,
 מתווספת חתימה של העסק וקישור לאתר האישי. בתכנון נכון של אסטרטגיה כזו, מדובר בצעד שיכול להוות הצלחה.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות אמנם מבוססות על קישורי nofollow אבל יש בהם חשיבות לגיוון פרופיל הקישורים,
 הם מביאים טראפיק לאתר והם מהווים מדד בפני עצמו.

פוטרים

קישורי פוטר משכפלים את עצמם בכל עמודי האתר. קישורים כאלה הם קישורים נפוצים. הם לגיטימיים ומקבלים התייחסות של קישור אחד.
 ישנם קישורי פוטר רבים המוציאים את הגולש לאתרים חיצוניים בלי ממש להיות קשורים לנושא.

אתרי מאמרים

אתרי מאמרים היו חזקים בשנים קודמות ואילו בשנים האחרונות הם הולכים ונחלשים. עדכוני הפנדה עשו את שלהם וכוחם של אתרי מאמרים נחלשו באופן משמעותי. אתרי מאמרים אלו לא מסייעים בקידום האתר ולפעמים אפילו פוגעים בו. קישורים מאתרי מאמרים לא רק שלא עוזרים לקידום האתר אלא אף פוגעים בו באופן משמעותי.

החלפה של קישורים

בנוגע להחלפת קישורים חשוב וכדאי לתת תשומת לב לאופי הקישור, המקור שלו ואיכותו.
קישורים שונים מניבים מידה שונה של הצלחה ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו. כשמוסיפים קישור למאמר,
כדאי להוסיף גם פסקה חדשה או עדכון משמעותי על מנת להפוך את הפעולה ללגיטימית בעיני גוגל.

לינקים בלוגרים

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר לינקים המגיעים מבלוגרים שמוציאים את הקישור
מהבלוג שלהם לאתר שלנו תמורת שכר או שוחד אחר. זה יכול לבוא לידי ביטוי בחברה הפונה
 לבלוגרים ומציעה להם להתנסות במוצר תמורת כתיבת חוות דעת.
אמצעי זה יכול לתמוך באתר ולפתח אותו אבל מאידך יכול לפגוע בו משמעותית.

אתרי פורטפוליו

אתרים המציגים תיקי עבודות מסוגים שונים. אלו יכולים להיות אתרי צילום, עיצוב גרפי ועוד. 
באתרים אלו ניתן להוסיף את פרטי האתר ולשפר את התעבורה.

קישורי WIDGET

קישורים אלו הם קישורים היוצרים מתוספים ספציפיים שפותחו ומאפשרים הטמעה שלהם בתוספת קרדיט לאתר.
קישורים אלו דומים במאפייניהם לקישורי פוטר ולכן רצוי מאד להתרחק מהם.

לינקים פרוצים

לינקים פרוצים הם ספאם לכל דבר ועניין. הם נשתלים באתרים שונים ללא ידיעתו של
בעל האתר ועלולים לפגוע בו משמעותית.

יחסי ציבור

קישורים של יחסי ציבור מבוצעים לרוב על ידי חברות יחסי ציבור שאינן מתמצאות בקידום אתרים.
במקרים רבים, יכולים לינקים אלו להיות בעלי ערך של ממש.
אם יש לכם לקוח שגם נהנה משירותים של יחסי ציבור, תוכלו לראות זאת בתהליך הקידום.

טוקבקטים ותגובות בלוגים

טכניקה שמשתמשים בה בהגזמה ופוגעים ביעילות האפשרית שלה. ברוב המקרים מדובר בקישורים מהזן
הנחות שלא תרצו שיקושרו לאתר שלכם.

RSS FEEDS

אתרים האוספים פידים מאתרים שונים ויכולים להיות גורמים מסייעים בקידום האתר.
נכון, הם לא הכי זוהרים באזור אבל יש להם תרומה כלשהי.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה יכולים לתרום לכל הצדדים ובמיוחד אם הם מבוצעים בחכמה. פעולה זו מתרחשת כל הזמן אבל כמובן,
גם כאן צריך להיזהר משום שבמקרים בהם יוצאים יותר מדי קישורים מאתר אחד לאחר, גוגל עלולה לחשוד כי מדובר בספאם.

קישורי המלצות

קישורי המלצות כבר לא ממש יעילים יותר בשנים האחרונות. מסיבה זו הם לא ממש תורמים לקידום האתר.

ספונסרים

קישורי חסות המתקבלים באתר של אירועים מסוימים. כמו בקישורים אחרים, גם כאן כל מקרה נבחן לגופו כך שככל שהלינק של האתר חזק יותר כך הוא יסייע יותר בקידום האתר.

אתרים של קורות חיים
אתרים אלו יוצרים כרטיס ביקור אינטרנטי המשמשים ברוב המקרים לניהול מוניטין ברשת.
אתרים אלו כוללים פרטים של העסק. הם לא מועילים יותר מדי אבל גם לא מזיקים יותר מדי.

דרושים

אתרים אלו מאפשרים קישור של פרסום מודעת דרושים ויש להם כוח גדול מאד בגוגל. מסיבה זו,
כדאי ורצוי להשתמש בקישורים היוצאים ממודעות דרושים. חלק מן האתרים מאפשרים הוספת מודעה עם קישור.

אינפוגרפיקה

אמנם, בחו"ל השימוש באינפוגרפיקה נפוץ הרבה יותר אבל גם בארץ מתחיל התחום להיכנס ויש אתרים ייעודים המשמשים למטרה זו.
אינפוגרפיקות מושכות את העין ויכולות להוות אמצעי איכותי לחיזוק האתר.

קישור שבור

קישורים אלו הם קישורים שלא מובילים לשום מקום. מקדמי אתרים מתקשרים לבעל הקישור ומיידעים אותו על הבעיה, ותוך כדי מציעים לו אפשרות לבניית קידום חזק ואיכותי.

קישורים טבעיים

קישורים טבעיים הם לא עניין של מה בכך, למרות השם המטעה. קישורים טבעיים מצריכים תוכן איכותי המופץ במקומות הנכונים.
אם תשקיעו ממש, סביר להניח שתצליחו, אבל זה ייקח לא מעט זמן.
By מעיין קודנט 02 Dec, 2023
בניית אתר חנות | בניית אתר חנות אינטרנטית
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום עסקים - פרסום אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום אתרים אורגני - חברת קידום אתרים
Show More
Share by: