Blog Layout

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול​ על - MOBILE FIRST

11/12/2017
AMP

כשאחוזי הגלישה באינטרנט הולכים ועולים דווקא מכיוון השימוש בסלולרי,
זה רק טבעי שפיצ'רים שונים מייעדים את התוכן שלהם ואת מבנה האתר לשימוש בסלולר.

בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי השימוש באינטרנט
מהסלולר גדלו באופן משמעותי. 

למעשה, הנתונים כיום מראים שיותר אנשים גולשים דרך הסמארטפון מאשר דרך מחשבים אישיים. למידע נוסף על קידום אתרי סלולר.

מחקרים מרחבי העולם מגלים כי שימוש באינטרנט באמצעות המחשב הנייח הולך ודועך,
בעוד שימוש במכשירי הסמרטפון רק הולך ועולה עם כל שנה. גוגל, ענקית מנועי החיפוש, עומדת עתה בפני לא מעט אתגרים. 

האתרים השונים אשר עד היום היו מדורגים בהתאם למחשב נייחים, הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים
משום שהשימוש העיקרי הוא מהמכשיר הסלולרי. עדכון ה-– Mobile First של גוגל מעלה שיחות רבות ושאלות העוסקות בנושא.

באופן זה למשל אתרים שהטמיעו גרסת AMP המיועדת להציג גרסה רזה של אתר האינטרנט, זכו לקידום משמעותי בתוך זמן קצר,
 וזאת גם אם לא התקיימה בהם כל השקעה של SEO בצורה יוצאת דופן.
כך, אתרי אינטרנט אשר עד לא מזמן היו בתחתית הרשימה של גוגל קפצו באופן פתאומי ולעומתם, אתרים אחרים קרסו בלי סיבה ברורה לעין
(לפחות באופן ראשוני).

אם אתה מקדם אתר אינטרנט שאינו מונגש לסלולרי,
 אז ככל הנראה זהו הצעד הראשון שיהיה עליך לעשות על מנת לשמור על דירוג אתרי האינטרנט של לקוחותיך ועל אחת כמה וכמה,
כדי להצליח להשתלב במערך הדירוג הסלולרי. 

אתרים רבים אינם מותאמים לסלולרי ולמרות שעד כה נהנו מדירוג גבוה, אם לא השכילו להטמיע באתר את Mobile First,
ככל הנראה אתרים אלו יראו ירידה חדה בתוך זמן קצר.

אז מה זה אומר לגבי אתרים, בעצם?
משמעות הדבר היא כי אתרי אינטרנט שונים ייבחנו על פי מידת ההתאמה שלהם למובייל. עדכון זה מצריך שינוי גישה עמוק מן היסוד,
שכן רוב מקדמי האתרים מחונכים באופן עקבי שנים רבות להתייחס לפרמטרים קבועים וברורים.

 על מנת לבחון את האופן שבו האתר שלך נראה מהמובייל תוכל להשתמש בתוסף בשם User Agent Switcher של כרום. 
תוכל גם לבצע בדיקות אחזור באמצעות ה- Search Console וכך לראות את הבוט של הנייד. 

 מה הם הגורמים שיש לחשוב עליהם?

סוג האתר

מקדמים רבים שואלים את עצמם אם להקים אתר מחדש או להפוך את האתר הקיים לאתר רספונסיבי.
גוגל עצמה ממליצה להשתמש באתרים רספונסיביים משום שאתרים אלו מתאימים את עצמם לכל מכשירי הסלולר באשר הם. 

גלישה נוחה הייתה ונותרה בין הגורמים המשמעותיים המשפיעים על דירוגו של אתר אבל הפעם – בעיקר בסלולרי.
לפיכך, אתר אינטרנט רספונסיבי יתאים את עצמו לכל מכשיר סלולרי, יהיה זה אשר יהיה.

אתרים רספונסיביים ניחנים במספר יתרונות: יש להם תוכן אחיד שאינו מצריך אופטימיזציה און פייג'.
כמו כן, לכל עמוד יש כתובת אחת והדבר חוסך עבודה רבה בהתייחס לקישורים החיצוניים והעבודה הנדרשת ביחס לכל אחד מהאתרים.
החסכון באנרגיה הנוצר כתוצאה מתפעול של אתר אחד בלבד, ומיותר להסביר כמה אנרגיה זה יכול לחסוך.

האתר הרספונסיבי יתאים את עצמו לצרכים של הגולשים שלך: כל מכשיר שממנו גולש ייכנס לאתר,
יקבל את הגרסה התואמת והנוחה לגלישה.

 כמו כן, טעויות רבות שהיו יכולות להתרחש אילו כן היה מדובר בשני עמודים – נחסכות במקרה זה.

MOBILE FIRST – איך מקדמים את זה?

קידום אתר האינטרנט לאחר הטמעת ה- Mobile Firstמצריך היכרות עם אופי החיפושים של הגולשים ועם דפוסי הצריכה בסלולרי.
יותר מהר, יותר חזק, יותר.... מהר
גולשים בסלולרי יעדיפו אתרים נגישים בעלי מעט מלל, כאלה העולים מהר וניתן לגלוש בהם בקלות. ואכן, מהירות הופכת להיות בין הפרמטרים המשמעותיים ביותר בעת קידום האתר. הטמעת ה-AMP שינתה את מערך החיפושים באינטרנט על פיו וכך מהירות הגלישה באתר תהפוך להיות אחד הפרמטרים המרכזיים. לעתים רבות הם יקלידו בשורת החיפוש מספר מצומצם יותר של מילים.
כמו כן, בסלולרי משתמשים גולשים מחוץ לבית ולפיכך ברוב המקרים יעד החיפוש יהיה יותר פרקטי ופחות תיאורטי כללי.
אתר רספונסיבי הוא כבר לא פריבילגיה אלא מהווה דרישה בסיסית מכל אתר.
 מעבר לזה, אתר אינטרנט רספונסיבי צריך להיות נגיש, מהיר, נוח לגלישה ובמילה אחת – אתר מעולה.
 על מנת לוודא שאתר האינטרנט באמת עומד בהגדרות אלו כדאי לבצע בדיקות איכות מסוגים שונים באמצעות גוגל אנליטיקס ואחרים.
 יש לוודא כי גרסת הסלולר עומדת בכל הפרמטרים בהצלחה ואם לא, רצוי לשקול להחליף את הגורמים הבעייתיים תוך הסתייעות בחברות המתאימות.

בטיחות היא שם המשחק

אלמנט נוסף שהולך לקבל תשומת לב מרבית הוא בטיחות האתר. לקוחות רבים חוששים מרכישה באמצעות האינטרנט. יחד עם זאת,
 תופעה זו הולכת ופוחתת. אבל הבטיחות הפכה להיות בין הגורמים המרכזיים שלהם גוגל מייחסת משמעות מרכזית.
לפיכך חשוב לבדוק אם האתרים הסלולריים שלך מאובטחים בדיוק כמו האתרים הנייחים.
כשאחוזי הגלישה באינטרנט הולכים ועולים דווקא מכיוון השימוש בסלולרי, זה רק טבעי שפיצ'רים שונים מייעדים את התוכן שלהם
ואת מבנה האתר לשימוש בסלולר.
בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי השימוש באינטרנט מהסלולר גדלו באופן משמעותי. למעשה, הנתונים כיום מראים שיותר אנשים גולשים דרך הסמארטפון מאשר דרך מחשבים אישיים. למידע נוסף על קידום אתרי סלולר.
מחקרים מרחבי העולם מגלים כי שימוש באינטרנט באמצעות המחשב הנייח הולך ודועך, בעוד שימוש במכשירי הסמרטפון רק הולך ועולה עם כל שנה.
 גוגל, ענקית מנועי החיפוש, עומדת עתה בפני לא מעט אתגרים.
האתרים השונים אשר עד היום היו מדורגים בהתאם למחשב נייחים, הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים משום שהשימוש העיקרי הוא מהמכשיר הסלולרי. עדכון ה-– Mobile First של גוגל מעלה שיחות רבות ושאלות העוסקות בנושא.

באופן זה למשל אתרים שהטמיעו גרסת AMP המיועדת להציג גרסה רזה של אתר האינטרנט, זכו לקידום משמעותי בתוך זמן קצר,
וזאת גם אם לא התקיימה בהם כל השקעה של SEO בצורה יוצאת דופן. כך, אתרי אינטרנט אשר עד לא מזמן היו בתחתית
הרשימה של גוגל קפצו באופן פתאומי ולעומתם, אתרים אחרים קרסו בלי סיבה ברורה לעין (לפחות באופן ראשוני).

אם אתה מקדם אתר אינטרנט שאינו מונגש לסלולרי, אז ככל הנראה זהו הצעד הראשון שיהיה עליך לעשות על מנת לשמור על דירוג
אתרי האינטרנט של לקוחותיך ועל אחת כמה וכמה, כדי להצליח להשתלב במערך הדירוג הסלולרי.
אתרים רבים אינם מותאמים לסלולרי ולמרות שעד כה נהנו מדירוג גבוה, אם לא השכילו להטמיע באתר את Mobile First,
ככל הנראה אתרים אלו יראו ירידה חדה בתוך זמן קצר.

אז מה זה אומר לגבי אתרים, בעצם?

משמעות הדבר היא כי אתרי אינטרנט שונים ייבחנו על פי מידת ההתאמה שלהם למובייל.
עדכון זה מצריך שינוי גישה עמוק מן היסוד, שכן רוב מקדמי האתרים מחונכים באופן עקבי שנים רבות להתייחס לפרמטרים קבועים וברורים.
על מנת לבחון את האופן שבו האתר שלך נראה מהמובייל תוכל להשתמש בתוסף בשם User Agent Switcher של כרום.
תוכל גם לבצע בדיקות אחזור באמצעות ה- Search Console וכך לראות את הבוט של הנייד. מה הם הגורמים שיש לחשוב עליהם?

סוג האתר

מקדמים רבים שואלים את עצמם אם להקים אתר מחדש או להפוך את האתר הקיים לאתר רספונסיבי.
 גוגל עצמה ממליצה להשתמש באתרים רספונסיביים משום שאתרים אלו מתאימים את עצמם לכל מכשירי הסלולר באשר הם.
 גלישה נוחה הייתה ונותרה בין הגורמים המשמעותיים המשפיעים על דירוגו של אתר אבל הפעם – בעיקר בסלולרי.
לפיכך, אתר אינטרנט רספונסיבי יתאים את עצמו לכל מכשיר סלולרי, יהיה זה אשר יהיה.
אתרים רספונסיביים ניחנים במספר יתרונות: יש להם תוכן אחיד שאינו מצריך אופטימיזציה און פייג'.
כמו כן, לכל עמוד יש כתובת אחת והדבר חוסך עבודה רבה בהתייחס לקישורים החיצוניים והעבודה הנדרשת ביחס לכל אחד מהאתרים.
החסכון באנרגיה הנוצר כתוצאה מתפעול של אתר אחד בלבד, ומיותר להסביר כמה אנרגיה זה יכול לחסוך.
האתר הרספונסיבי יתאים את עצמו לצרכים של הגולשים שלך: כל מכשיר שממנו גולש ייכנס לאתר,
 יקבל את הגרסה התואמת והנוחה לגלישה. כמו כן, טעויות רבות שהיו יכולות להתרחש אילו כן היה מדובר בשני עמודים – נחסכות במקרה זה.

Mobile First – איך מקדמים את זה?
קידום אתר האינטרנט לאחר הטמעת ה- Mobile Firstמצריך היכרות עם אופי החיפושים של הגולשים ועם דפוסי הצריכה בסלולרי.
יותר מהר, יותר חזק, יותר.... מהר
גולשים בסלולרי יעדיפו אתרים נגישים בעלי מעט מלל, כאלה העולים מהר וניתן לגלוש בהם בקלות. ואכן, מהירות הופכת להיות בין הפרמטרים המשמעותיים ביותר בעת קידום האתר. הטמעת ה-AMP שינתה את מערך החיפושים באינטרנט על פיו וכך מהירות הגלישה באתר תהפוך להיות אחד הפרמטרים המרכזיים. לעתים רבות הם יקלידו בשורת החיפוש מספר מצומצם יותר של מילים. כמו כן, בסלולרי משתמשים גולשים מחוץ לבית ולפיכך ברוב המקרים יעד החיפוש יהיה יותר פרקטי ופחות תיאורטי כללי.
אתר רספונסיבי הוא כבר לא פריבילגיה אלא מהווה דרישה בסיסית מכל אתר.
מעבר לזה, אתר אינטרנט רספונסיבי צריך להיות נגיש, מהיר, נוח לגלישה ובמילה אחת – אתר מעולה.
על מנת לוודא שאתר האינטרנט באמת עומד בהגדרות אלו כדאי לבצע בדיקות איכות מסוגים שונים באמצעות גוגל אנליטיקס ואחרים.
יש לוודא כי גרסת הסלולר עומדת בכל הפרמטרים בהצלחה ואם לא, רצוי לשקול להחליף את הגורמים הבעייתיים תוך הסתייעות בחברות המתאימות.

בטיחות היא שם המשחק

אלמנט נוסף שהולך לקבל תשומת לב מרבית הוא בטיחות האתר. לקוחות רבים חוששים מרכישה באמצעות האינטרנט.
יחד עם זאת, תופעה זו הולכת ופוחתת. אבל הבטיחות הפכה להיות בין הגורמים המרכזיים שלהם גוגל מייחסת משמעות מרכזית.
לפיכך חשוב לבדוק אם האתרים הסלולריים שלך מאובטחים בדיוק כמו האתרים הנייחים.
By מעיין קודנט 02 Dec, 2023
בניית אתר חנות | בניית אתר חנות אינטרנטית
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
פרסום עסקים - פרסום אתרים
By מעיין קודנט 01 Nov, 2023
קידום אתרים אורגני - חברת קידום אתרים
Show More
Share by: