Mobile First, אינדקס חדש של גוגל המדרג אתרים לא לפי הקידום שלהם במחשב הנייח אלא על פי פרמטרים של שימוש באמצעות הסלולרי.
האינדקס החדש של גוגל מעניק קדימות לביצועי האתר במכשירים ניידים וגם הדירוג של גוגל מייחס לו חשיבות גבוהה.
אופטימיזציה לסלולרי, לפיכך, הינה בין הגורמים המשמעותיים יותר ב-2017, יותר מהרבה גורמים אחרים.
בדיקת QA לאופטימיזציה
אופטימיזציה המתקיימת בכל עמודי האתר ללא סנכרון ובדיקת התאמות או סתירות פנימיות עלולה ליצור מצב בו פעילות
בדף אחד יכולה לפגוע באופטימיזציה של דף אחר ולהפך. מסיבה זו יש לבדוק כי אין אתרים המקודמים על אותו ביטוי.
אינדוקס – תפסת מרובה לא תפסת
מקדמי אתרים רבים אינם מייחסים חשיבות רבה מדי לאינדקס של האתר. זאת, למרות שהאינדקסים של הדפים יכול
לשפר באופן משמעותי את הקידום ומדובר באחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל.
אם כבר אינדקסתם את האתר, חשוב תמיד לחזור ולבדוק שהאינדקס אכן משרת את מטרות הקידום
ועומד בסטנדרטים הרצויים. בדיקות המשמשות לביצוע בדיקה כזו מתקיימות על ידי כלים כמו Screaming Frog.
אופטימיזציה לתמונות
למרות שנראה כאילו הדבר ברור לכולם, אתרים רבים עולים לאט ויורדים בדירוגים בשל משקלי ענק של תמונות המועלות לאינטרנט.
אתרים שאינם עולים במהירות הבזק מבריחים גולשים ומורידים את דירוג האתר בגוגל.
אין להתפשר על אופטימיזציה של תמונות, זה לא עניין שניתן להקל בו ראש,
במיוחד לא בעידן בו הטכנולוגיות כה מתקדמות עד כי המתחרים שלכם יכולים לעקוף אתכם בלי שתשימו לב.
גם אם יש אינספור תמונות באתר ואולי דווקא במקרים כאלה חשוב יותר מאשר במקרים אחרים,
להטמיע באתר מפה של התמונות המועלות אליו, כך שגוגל תיטיב לאנדקס את התמונות באתר.
שמירה על עדכניות
בשל הקצב הדינאמי של הרשת, גם גוגל מעניקה קדימות לפרסומים איכותיים ופרסומיים חדשניים. אם יש לכם פוסטים רלוונטיים
להיום שעלולים לדעוך ביום המחרת, חשוב לעדכן את הפוסט מדי תקופה ואפילו להכניס פוסטים אחרים שיחליפו אותו.
לחלופין, אם הפוסט הוא איכותי ואתם לא רוצים לוותר עליו, תוכלו לעדכן את התאריך ולשמור על עדכניות בהיבט זה.
שינוי התאריכים יכול לשפר משמעותית את דירוגי האתר.
קישורים אל מחוץ לאתר
קישורים אל מחוץ לאתר נתפסים בעיני מקדמים רבים כגורם הפוגע בדירוג. הלכה למעשה, ההפך הוא הנכון.
קישורים יוצאים המשתלבים באופן טבעי מעניקים לגיטימיות לאתר והופכים אותו להרבה יותר אותנטי מאשר
אתר המתאמץ ביותר להיות ללא קישורים יוצאים.
החלפת תכנים אחת לתקופה
תכנים ישנים פוגעים בדירוגי האתר. נכון, לא צריך להזין אינספור תכנים באופן מעייף אבל תכנים ישנים מאידך,
יכולים להוות מקור לבעיה מבחינת הפופולאריות של האתר שלכם. תוכלו לבצע הפניה מדפים אלו לדפים
עדכניים יותר או להחליף את התכנים הקיימים.
שיתופיות וסוציאליות
טוב, זה כבר ברור: אנחנו חיים בעידן הסושיאל. בעידן כזה, ככל שתרבו באינטראקציות חברתיות,
כך האתר שלכם יהיה פופולארי יותר. וכמובן, רצוי כי האינטראקציות תהיינה חיוביות ולא שליליות