Blog Layout

מחקר שוק

13/12/2017
מחקר שוק הוא בין הצעדים האקוטיים ביותר להצלחת אתר האינטרנט שלך משום שהוא מבוסס על איסוף מידע רלוונטי.

מחקר שוק

מחקר שוק הוא בין הצעדים הראשונים בהם יש לנקוט טרם הקמת אתר האינטרנט שלך. מחקר שוק יאפשר
לך להכיר בצורה מעמיקה יותר את הצרכים של השוק שלך ובכך תוכל לענות על צרכים אלו ולהגדיל את מערך הלקוחות.
כמו כן, מחקר שוק הוא זה אשר מאפשר לך להכיר את השטח שבתוכו תפעל על ההזדמנויות העסקיות הטמונות בו
 ועל ההגבלות שיכולות לגרום לך להפסדים.

בביצוע מחקר שוק, נשאלות השאלות הבאות:

- מי הוא קהל היעד שלי?
- מי הם המתחרים מולם אני מתמודד?
- מי הם הגורמים שאתם אני משתף פעולה?
- אילו גורמים יכולים למנף את הרווחים שלי בצורות חדשניות?
- מה הן החוזקות ומה הן החולשות של המוצר/ שירות שלי?
- מה הן החוזקות והחולשות של המתחרים שלי?
- איך אני יכול לאגף ולהתגבר על היתרונות של המתחרים?
- באילו נקודות תורפה אני יכול "לתקוף" את המתחרים?

מחקר שוק – השלבים
 
ביצוע מחקר שוק מצריך עבודה עקבית ורצופה, הכוללת אינטגרציה של פיסות מידע שונות,
תוך יצירת היררכיה בפיסות המידע אותם תאתר במסגרת המחקר.

הכלי המחקרי העיקרי שלך: רשת האינטרנט.

יחד עם זאת, מחקר פיזי, נתונים סטטיסטיים, תופעות תרבותיות ועוד – כל אלו יכולים להוות מקורות
 מעולים למחקר שוק גם הם.

אפיון הארגון

השלב הראשון במחקר שוק כולל את אפיון הארגון שלך על יתרונותיו וחסרונותיו, הנקודות הייחודיות
שבו המבדילות אותו מארגונים אחרים, מאפייני המוצר או השירות אותם הארגון מעניק ועוד. 
אפיון המתחרים

המתחרים של הארגון שלך וההיכרות עמם הינם בין הגורמים שיכולים להוות את המנוף העיקרי שלך
לצמיחה עצומה או לנסיקה כואבת.

מסיבה זו, היכרות עם המתחרים היא לא רק נדרשת, אלא אף סופר חיונית.

מי הם האתרים המתחרים שלך? תוכל למצוא זאת תוך שימוש במילות המפתח
המרכזיות המאפיינות את התחום.

כפי שהזכרנו קודם לכן, מערכת הסטטיסטיקה של גוגל אנליטיקס תאפשר לך
להכיר את מילות המפתח הנחשקות ביותר.

כדי למפות את השוק שבו אתה פועל, עליך לנתח כל מתחרה משמעותי ולהכיר
 את היתרונות ואת החסרונות שלו.

מיפוי רציני כולל מחקר במספר מנועי חיפוש רלוונטיים ועדכניים כיום.

רוצה לקבל רעיונות להשראה? כדאי לחפש אתרים מקבילים בשפות זרות
ולהכיר את האסטרטגיות השיווקיות שלהם.

אפיון השוק

מחקר שוק כולל את כל פרטי המידע הרלוונטיים אשר יוכלו להפיק תועלת לאתר שלך.

במסגרת מחקר השוק, חפש טקסטים איכותיים, אפקטיביים ומוצלחים, טקסטים משכנעים ואמינים.

מצא את הרעיונות שיהפכו את האתר שלך ללהיט.

תוכל לקבל השראות ממגוון אתרים מצליחים אחרים. אל תחשוש מהתעמקות בסטטיסטיקות:
אילו מילות מפתח מבוקשות ביותר? אילו אתרים מצליחים יותר מאחרים? נסה לבחון את האסטרטגיות
שבהם אתרים אלו משתמשים.

הגורם השני אותו כדאי לחפש במחקר השוק שלך הוא משתפי פעולה פוטנציאליים.

עם מי תרצה לעבוד? אילו אנשי מקצוע דרושים לך על מנת ליצור שירות מזמין ללקוחות שלך?
הזדמנויות להחלפת קישורים, כותבי תכנים ואתרים פופולאריים הם יעד אטרקטיבי.

הרחבת המטרות

מחקר שוק מתאים לא רק לשלב הקמת האתר, אלא גם לשלבים מתקדמים יותר ולכן רצוי לבצע צעד זה באופן שגרתי אחת לתקופה.

מחקר שוק יכול לגלות לך רעיונות חדשים לביצוע, אסטרטגיות או הארות שלא חשבת עליהן.

לפיכך, שמור על עיניים פקוחות. אין לדעת מאין הרעיון הבא יגיע!

 
By מעיין קודנט February 16, 2025
אם אתה רוצה להיכנס לעולם השיווק בדיגיטל וללמוד איך לעשות שיווק בדיגיטל בצורה חכמה, עסקים חייבים להסתגל למציאות החדשה ולהשקיע מאמצים רבים בשיווק בדיגיטל. זוהי הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל יעד ממוקד
By מעיין קודנט July 14, 2024
עיצוב פוסטים לשיווק דיגיטלי | פוסטים מעוצבים
By מעיין קודנט December 2, 2023
חנות אינטרנט - בניית אתר חנות אינטרנטית מאפשרת לך להגיע לקהל רחב יותר, להרחיב את בסיס הלקוחות שלך ולהגדיל את המכירות. במאמר זה נדריך אותך בתהליך שלב אחר שלב של בניית אתר חנות אינטרנט לחנות מקוונת.
By מעיין קודנט November 1, 2023
קידום עסקים קטנים - קידום עסקים באינטרנט
By מעיין קודנט November 1, 2023
נוכחות דיגיטלית - נוכחות בדיגיטל
By מעיין קודנט November 1, 2023
פרסום ממומן - קידום אתרים ממומן
By מעיין קודנט November 1, 2023
עיצוב אתרים מקצועי - עיצוב אתרי אינטרנט
By מעיין קודנט November 1, 2023
בניית אתר מחיר - בניית אתרים מחירים
By מעיין קודנט November 1, 2023
אתר רספונסיבי - בניית אתרים
By מעיין קודנט November 1, 2023
אתר לבניית אתרים - בניית אתרים
Show More
Share by: