למרות הפחד, הצורך מורגש שכן על מנת להצליח להתקדם באינטרנט ובקידום, יש צורך במקדם שמכיר
היטב את האלגוריתמים השונים ואת הדרישות של גוגל. מסיבה זו, יועץ קידום אתרים בשיטה של מיקור חוץ הוא האמצעי הטוב ביותר
עבור לקוחות ש"לא סגורים על עצמם": כאלה החוששים להתחייב לחברת קידום מסוימת, כאלה שעדיין לא יודעים מה הם רוצים
לעשות בדיוק, כאלה שצריכים לחשב מסלול מחדש ועוד.
יועץ קידום אתרים הוא אדם שצריך להיות נטרלי, כלומר, אדם שלא קידם בעבר את האתר של בעל העסק.
משברי אמון רבים הביאו בעלי אתרים ועסקים להימנע מהתייעצות עם מקדמי האתרים שלהם בשל קידום לא מתאים,
הצלחה בינונית או כשלי תקשורת בין המקדם ובין בעל האתר.
בנוסף, לא חסרים מקרים בהם המקדם עושה עבודה לא טובה ובכך פוגע בביצועים של אתר העסק.
יועץ קידום אתרים מקצועי מתמקד בדיוק בכך: הוא בוחן את ביצועי האתר, הוא עוקב אחר ביצועי החברה,
מתבונן בכל ההיבטים הרלוונטיים של האופן בו החברה עובדת.
לעתים רבות מתגלה כי קידום מילת מפתח מסוימת אינו מתבצע כדרוש או שקמפיין ספציפי
לא מתאים למטרה שלשמה הוגדר.
מה עושים במקרים כאלה?
היועץ אינו ממהר לחולל שינויים. תפקידו הוא לצייר מפה דינאמית של המתרחש באתר על מנת שיוכל
לספק לבעל החברה את המפה הכללית של האתר שלו וביצועי האתר.
יועץ קידום אתרים יעיל גם במקרים בהם בעל האתר מעוניין להיות מעורב במידה רבה בקידום האתר שלו עצמו.
במקרים רבים בעלי אתרים אוהבים להיות מעורבים בנעשה אצלם באתר ולפיכך לוקחים חלק פעיל בקידומו.
כאשר בעל האתר פעיל בעצמו בקידום האתר, אזי יועץ קידום אתרים יכול לעמוד לצידו, ללוות אותו ולתת
לו את המענה הדרוש לו בהתאם לצרכיו האישיים.
גם במקרים בהם אתר אינטרנט נענש על ידי גוגל, יועץ אתרים מקצועי יכול להיות לעזר.
קידום לא יעיל המביא להענשה על ידי גוגל, גם אם בשוגג, מצריך עבודה
מיידית ככל האפשר העושה שימוש בכלים מקצועיים.
יועץ קידום אתרים יכול להוות את הקול המקצועי בתהליך זה.