שיווק ופרסום באינטרנט

גם אם בנית את אתר האינטרנט המרשים ביותר, עדיין אין די ביצירת תשתית ללא קידום מתמיד של האתר. כיצד תדאג לקידום האתר? במאמר הבא נפרט את האלמנטים החשובים להצלחה מתמשכת של אתר האינטרנט שלך.

קידום אתר אורגני במהירות – האם זה אפשרי?

לקוחות רבים מאבדים סבלנות, אמון או חשק כשהאתר לא מתקדם בקצב שהם היו מצפים שהוא יתקדם בו.
הלכה למעשה, כל מקדם כבר יודע כיום שיש להכין את הלקוח שלו מראש לעובדה לפיה קידום אורגני הוא לא מטה קסמים ויש להתאזר בסבלנות במשך הקידום.

קידום מותגים גדולים באינטרנט​

לא כמו מיתוג של כל עסק אחר, קידום אתרים עבור מותגים גדולים מבוסס על אסטרטגיות שונות לחלוטין ועל תפיסות עולם ייחודיות.
לפיכך, קידום אתר של מותג גדול בתחום מצריך למידה של עקרונות חדשים. השינוי המשמעותי ביותר בין קידום אתרים רגילים ובין קידום אתרים של חברות גדולות הוא הפוקוס.

קידום אתרים במנועי חיפוש באינטרנט

במאמר הבא נתאר עבורך צעדים בסיסיים וחיוניים אשר יאפשר לך לקדם אתר אינטרנט בפשטות.
כבר שנים רבות שגוגל שולטת היטב בכיפת הזהב של מנועי החיפוש האינטרנטיים בוא ללמוד איך להשתלב במנוע החיפוש הפופלארי בעולם.

למה חשוב לקבל ייעוץ בתחום קידום אתרים

עבור אלו שאינם מתמצאים בתחום או כאלה שנכוו בעבר, פנייה אל מקדם אתרים יכולה להיות מרתיעה מעט, יחד עם זאת עדיין חשוב למצוא מקום איכותי שילווה בהליך בניית האתר

פיתוח אתר אינטרנט

על מנת לוודא כי אתר האינטרנט שלך מצליח חשוב לוודא כי תהליך פיתוח האתר מתבצע כהלכה. בין האלמנטים המשמעותיים ביותר האחראיים על הצלחת האתר נמצא שלב הניטור והפיקוח, זהו שלב בקרת האיכות.

עתידו של קידום האתרים

קידום האתרים הוא תחום המתפתח ללא הרף ומה שהיה אתמול הדבר החם כבר הפך להיות הפאסה של היום. שימוש בווייז, הזמנת טיסות, get, airBNB ואחרים הם חלק מהשגרה היומיומית של כולנו

מבנה האתר

על מנת לבנות אתר מצליח ופופולארי בקרב הגולשים, אין די במציאת מילות מפתח מתאימות ועיצוב הולם לאתר או בחירת חברת אחסון מתאימה. חשוב מאוד גם לתכנן בקפידה את מבנה האתר טרם הקמתו

עוברים דירה – איך להעביר אתר באינטרנט

מקימים אתר חדש? בואו לקרוא כמה טיפים חשובים שחייבים לדעת כשמעבירים דומיין לאתר חדש. הכנסו עכשיו

מחקר שוק

מחקר שוק הוא בין הצעדים הראשונים בהם יש לנקוט טרם הקמת אתר האינטרנט שלך. מחקר שוק יאפשר לך להכיר בצורה מעמיקה יותר את הצרכים של השוק שלך ובכך תוכל לענות על צרכים אלו ולהגדיל את מערך הלקוחות.

...
...

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול​ על - mobile first

 

 

amp

 

 

כשאחוזי הגלישה באינטרנט הולכים ועולים דווקא מכיוון השימוש בסלולרי, זה רק טבעי שפיצ'רים שונים מייעדים את התוכן שלהם ואת מבנה האתר לשימוש בסלולר.

 

 

בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי השימוש באינטרנט מהסלולר גדלו באופן משמעותי. 

 

 

למעשה, הנתונים כיום מראים שיותר אנשים גולשים דרך הסמארטפון מאשר דרך מחשבים אישיים. למידע נוסף על קידום אתרי סלולר.

 

 

מחקרים מרחבי העולם מגלים כי שימוש באינטרנט באמצעות המחשב הנייח הולך ודועך, בעוד שימוש במכשירי הסמרטפון רק הולך ועולה עם כל שנה. גוגל, ענקית מנועי החיפוש, עומדת עתה בפני לא מעט אתגרים. 

 

האתרים השונים אשר עד היום היו מדורגים בהתאם למחשב נייחים, הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים משום שהשימוש העיקרי הוא מהמכשיר הסלולרי. עדכון ה-– Mobile First של גוגל מעלה שיחות רבות ושאלות העוסקות בנושא.

 

 

באופן זה למשל אתרים שהטמיעו גרסת AMP המיועדת להציג גרסה רזה של אתר האינטרנט, זכו לקידום משמעותי בתוך זמן קצר, וזאת גם אם לא התקיימה בהם כל השקעה של SEO  בצורה יוצאת דופן. כך, אתרי אינטרנט אשר עד לא מזמן היו בתחתית הרשימה של גוגל קפצו באופן פתאומי ולעומתם, אתרים אחרים קרסו בלי סיבה ברורה לעין (לפחות באופן ראשוני).

 

 

אם אתה מקדם אתר אינטרנט שאינו מונגש לסלולרי, אז ככל הנראה זהו הצעד הראשון שיהיה עליך לעשות על מנת לשמור על דירוג אתרי האינטרנט של לקוחותיך ועל אחת כמה וכמה, כדי להצליח להשתלב במערך הדירוג הסלולרי. 

 

אתרים רבים אינם מותאמים לסלולרי ולמרות שעד כה נהנו מדירוג גבוה, אם לא השכילו להטמיע באתר את Mobile First, ככל הנראה אתרים אלו יראו ירידה חדה בתוך זמן קצר.

 

אז מה זה אומר לגבי אתרים, בעצם?

משמעות הדבר היא כי אתרי אינטרנט שונים ייבחנו על פי מידת ההתאמה שלהם למובייל. עדכון זה מצריך שינוי גישה עמוק מן היסוד, שכן רוב מקדמי האתרים מחונכים באופן עקבי שנים רבות להתייחס לפרמטרים קבועים וברורים.

 

 על מנת לבחון את האופן שבו האתר שלך נראה מהמובייל תוכל להשתמש בתוסף בשם User Agent Switcher של כרום. תוכל גם לבצע בדיקות אחזור באמצעות ה- Search Console וכך לראות את הבוט של הנייד. 

 

 מה הם הגורמים שיש לחשוב עליהם?

 

סוג האתר

מקדמים רבים שואלים את עצמם אם להקים אתר מחדש או להפוך את האתר הקיים לאתר רספונסיבי. גוגל עצמה ממליצה להשתמש באתרים רספונסיביים משום שאתרים אלו מתאימים את עצמם לכל מכשירי הסלולר באשר הם. 

 

גלישה נוחה הייתה ונותרה בין הגורמים המשמעותיים המשפיעים על דירוגו של אתר אבל הפעם – בעיקר בסלולרי. לפיכך, אתר אינטרנט רספונסיבי יתאים את עצמו לכל מכשיר סלולרי, יהיה זה אשר יהיה.

 

אתרים רספונסיביים ניחנים במספר יתרונות: יש להם תוכן אחיד שאינו מצריך אופטימיזציה און פייג'. כמו כן, לכל עמוד יש כתובת אחת והדבר חוסך עבודה רבה בהתייחס לקישורים החיצוניים והעבודה הנדרשת ביחס  לכל אחד מהאתרים. החסכון באנרגיה הנוצר כתוצאה מתפעול של אתר אחד בלבד, ומיותר להסביר כמה אנרגיה זה יכול לחסוך.

 

האתר הרספונסיבי יתאים את עצמו לצרכים של הגולשים שלך: כל מכשיר שממנו גולש ייכנס לאתר, יקבל את הגרסה התואמת והנוחה לגלישה.

 

 כמו כן, טעויות רבות שהיו יכולות להתרחש אילו כן היה מדובר בשני עמודים – נחסכות במקרה זה.

 

Mobile First – איך מקדמים את זה?

קידום אתר האינטרנט לאחר הטמעת ה- Mobile Firstמצריך היכרות עם אופי החיפושים של הגולשים ועם דפוסי הצריכה בסלולרי.

יותר מהר, יותר חזק, יותר.... מהר

גולשים בסלולרי יעדיפו אתרים נגישים בעלי מעט מלל, כאלה העולים מהר וניתן לגלוש בהם בקלות. ואכן, מהירות הופכת להיות בין הפרמטרים המשמעותיים ביותר בעת קידום האתר. הטמעת ה-AMP  שינתה את מערך החיפושים באינטרנט על פיו וכך מהירות הגלישה באתר תהפוך להיות אחד הפרמטרים המרכזיים. לעתים רבות הם יקלידו בשורת החיפוש מספר מצומצם יותר של מילים. כמו כן, בסלולרי משתמשים גולשים מחוץ לבית ולפיכך ברוב המקרים יעד החיפוש יהיה יותר פרקטי ופחות תיאורטי כללי.

אתר רספונסיבי הוא כבר לא פריבילגיה אלא מהווה דרישה בסיסית מכל אתר. מעבר לזה, אתר אינטרנט רספונסיבי צריך להיות נגיש, מהיר, נוח לגלישה ובמילה אחת – אתר מעולה. על מנת לוודא שאתר האינטרנט באמת עומד בהגדרות אלו כדאי לבצע בדיקות איכות מסוגים שונים באמצעות גוגל אנליטיקס ואחרים. יש לוודא כי גרסת הסלולר עומדת בכל הפרמטרים בהצלחה ואם לא, רצוי לשקול להחליף את הגורמים הבעייתיים תוך הסתייעות בחברות המתאימות.

בטיחות היא שם המשחק

אלמנט נוסף שהולך לקבל תשומת לב מרבית הוא בטיחות האתר. לקוחות רבים חוששים מרכישה באמצעות האינטרנט. יחד עם זאת, תופעה זו הולכת ופוחתת. אבל הבטיחות הפכה להיות בין הגורמים המרכזיים שלהם גוגל מייחסת משמעות מרכזית. לפיכך חשוב לבדוק אם האתרים הסלולריים שלך מאובטחים בדיוק כמו האתרים הנייחים.

 

 

 

כשאחוזי הגלישה באינטרנט הולכים ועולים דווקא מכיוון השימוש בסלולרי, זה רק טבעי שפיצ'רים שונים מייעדים את התוכן שלהם ואת מבנה האתר לשימוש בסלולר.

בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי השימוש באינטרנט מהסלולר גדלו באופן משמעותי. למעשה, הנתונים כיום מראים שיותר אנשים גולשים דרך הסמארטפון מאשר דרך מחשבים אישיים. למידע נוסף על קידום אתרי סלולר.

מחקרים מרחבי העולם מגלים כי שימוש באינטרנט באמצעות המחשב הנייח הולך ודועך, בעוד שימוש במכשירי הסמרטפון רק הולך ועולה עם כל שנה. גוגל, ענקית מנועי החיפוש, עומדת עתה בפני לא מעט אתגרים. האתרים השונים אשר עד היום היו מדורגים בהתאם למחשב נייחים, הופכים להיות פחות ופחות רלוונטיים משום שהשימוש העיקרי הוא מהמכשיר הסלולרי. עדכון ה-– Mobile First של גוגל מעלה שיחות רבות ושאלות העוסקות בנושא.

 

באופן זה למשל אתרים שהטמיעו גרסת AMP המיועדת להציג גרסה רזה של אתר האינטרנט, זכו לקידום משמעותי בתוך זמן קצר, וזאת גם אם לא התקיימה בהם כל השקעה של SEO  בצורה יוצאת דופן. כך, אתרי אינטרנט אשר עד לא מזמן היו בתחתית הרשימה של גוגל קפצו באופן פתאומי ולעומתם, אתרים אחרים קרסו בלי סיבה ברורה לעין (לפחות באופן ראשוני).

 

אם אתה מקדם אתר אינטרנט שאינו מונגש לסלולרי, אז ככל הנראה זהו הצעד הראשון שיהיה עליך לעשות על מנת לשמור על דירוג אתרי האינטרנט של לקוחותיך ועל אחת כמה וכמה, כדי להצליח להשתלב במערך הדירוג הסלולרי. אתרים רבים אינם מותאמים לסלולרי ולמרות שעד כה נהנו מדירוג גבוה, אם לא השכילו להטמיע באתר את Mobile First, ככל הנראה אתרים אלו יראו ירידה חדה בתוך זמן קצר.

אז מה זה אומר לגבי אתרים, בעצם?

משמעות הדבר היא כי אתרי אינטרנט שונים ייבחנו על פי מידת ההתאמה שלהם למובייל. עדכון זה מצריך שינוי גישה עמוק מן היסוד, שכן רוב מקדמי האתרים מחונכים באופן עקבי שנים רבות להתייחס לפרמטרים קבועים וברורים. על מנת לבחון את האופן שבו האתר שלך נראה מהמובייל תוכל להשתמש בתוסף בשם User Agent Switcher של כרום. תוכל גם לבצע בדיקות אחזור באמצעות ה- Search Console וכך לראות את הבוט של הנייד.  מה הם הגורמים שיש לחשוב עליהם?

סוג האתר

מקדמים רבים שואלים את עצמם אם להקים אתר מחדש או להפוך את האתר הקיים לאתר רספונסיבי. גוגל עצמה ממליצה להשתמש באתרים רספונסיביים משום שאתרים אלו מתאימים את עצמם לכל מכשירי הסלולר באשר הם. גלישה נוחה הייתה ונותרה בין הגורמים המשמעותיים המשפיעים על דירוגו של אתר אבל הפעם – בעיקר בסלולרי. לפיכך, אתר אינטרנט רספונסיבי יתאים את עצמו לכל מכשיר סלולרי, יהיה זה אשר יהיה.

אתרים רספונסיביים ניחנים במספר יתרונות: יש להם תוכן אחיד שאינו מצריך אופטימיזציה און פייג'. כמו כן, לכל עמוד יש כתובת אחת והדבר חוסך עבודה רבה בהתייחס לקישורים החיצוניים והעבודה הנדרשת ביחס  לכל אחד מהאתרים. החסכון באנרגיה הנוצר כתוצאה מתפעול של אתר אחד בלבד, ומיותר להסביר כמה אנרגיה זה יכול לחסוך.

האתר הרספונסיבי יתאים את עצמו לצרכים של הגולשים שלך: כל מכשיר שממנו גולש ייכנס לאתר, יקבל את הגרסה התואמת והנוחה לגלישה. כמו כן, טעויות רבות שהיו יכולות להתרחש אילו כן היה מדובר בשני עמודים – נחסכות במקרה זה.

Mobile First – איך מקדמים את זה?

קידום אתר האינטרנט לאחר הטמעת ה- Mobile Firstמצריך היכרות עם אופי החיפושים של הגולשים ועם דפוסי הצריכה בסלולרי.

יותר מהר, יותר חזק, יותר.... מהר

גולשים בסלולרי יעדיפו אתרים נגישים בעלי מעט מלל, כאלה העולים מהר וניתן לגלוש בהם בקלות. ואכן, מהירות הופכת להיות בין הפרמטרים המשמעותיים ביותר בעת קידום האתר. הטמעת ה-AMP  שינתה את מערך החיפושים באינטרנט על פיו וכך מהירות הגלישה באתר תהפוך להיות אחד הפרמטרים המרכזיים. לעתים רבות הם יקלידו בשורת החיפוש מספר מצומצם יותר של מילים. כמו כן, בסלולרי משתמשים גולשים מחוץ לבית ולפיכך ברוב המקרים יעד החיפוש יהיה יותר פרקטי ופחות תיאורטי כללי.

אתר רספונסיבי הוא כבר לא פריבילגיה אלא מהווה דרישה בסיסית מכל אתר. מעבר לזה, אתר אינטרנט רספונסיבי צריך להיות נגיש, מהיר, נוח לגלישה ובמילה אחת – אתר מעולה. על מנת לוודא שאתר האינטרנט באמת עומד בהגדרות אלו כדאי לבצע בדיקות איכות מסוגים שונים באמצעות גוגל אנליטיקס ואחרים. יש לוודא כי גרסת הסלולר עומדת בכל הפרמטרים בהצלחה ואם לא, רצוי לשקול להחליף את הגורמים הבעייתיים תוך הסתייעות בחברות המתאימות.

בטיחות היא שם המשחק

אלמנט נוסף שהולך לקבל תשומת לב מרבית הוא בטיחות האתר. לקוחות רבים חוששים מרכישה באמצעות האינטרנט. יחד עם זאת, תופעה זו הולכת ופוחתת. אבל הבטיחות הפכה להיות בין הגורמים המרכזיים שלהם גוגל מייחסת משמעות מרכזית. לפיכך חשוב לבדוק אם האתרים הסלולריים שלך מאובטחים בדיוק כמו האתרים הנייחים.

 

שלח

*

פרטיך התקבלו בהצלחה!

*

*

דברו איתנו

לקבלת ייעוץ השאירו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם